Bottenhavets Hälsas Digihälsostation
Du når Bottenhavets hälsa bekvämt och snabbt via vårdvägen på Bottenhavets Hälsas Digihälsostation. Den Digihälsostation är enkel att använda och ger dig tillgång till vård till och med inom 15 minuter.
Bottenhavets Hälsas Digihälsostation
Du kan komma åt Bottenhavets hälsas Digihälsostation med en webbläsare via den här länken eller via Pihlajalinna videomottagnings -applikationen. Du kan ladda ner Pihlajalinna videomottagnings -appen från din appbutik. Instruktioner för nedladdning och användning av Pihlajalinna videomottagnings-applikation finns här.
Vad erbjuder Bottenhavets Hälsas Digihälsostation?
Bottenhavets hälsas Digihälsostation ger snabb tillgång till behandling enligt kundens aktuella behov.
Användning av Bottenhavets hälsas Digihälsostation för digital hälsa
För att komma i kontakt behöver du en dator med internetanslutning och en inbyggd eller extern kamera och mikrofon, eller en smartphone eller surfplatta med Pihlajalinna videomottagnings -applikationen nedladdad.
Om du använder en webbläsare: du kan komma åt tjänsten via den här länken. Starta behandlingsvägen genom att klicka på knappen Bottenhavets hälsas Digihälsostation.
Om du använder en mobilenhet: första gången ska Pihlajalinna videomottagnings -applikationen nedladdas från din appbutik, sen loggar du in och söker i tjänsten efter Bottenhavets hälsa. Starta behandlingsvägen genom att klicka på knappen Bottenhavets hälsas Digihälsostation.
Före besöket kommer du att bli ombedd att i förväg ge information om orsaken till att du söker vård i en automatiserad chatt. Efter enkäten remitteras du till en sjuksköterska för bedömning av vårdbehovet. Vänligen svara noga på frågeformuläret. I samband med bedömningen av vårdbehovet ger sjukskötaren vårdanvisningar, hänvisar till en distansläkare eller bokar vid behov tid på kliniken, beroende på vårdbehovet.